Dagens foto må 26 juli - sö 1 augusti

DAGENS FOTO SÖ 1 AUGUSTI
Barnen var snabbt ut i trädgården på morgonen dagen efter att vi kommit hem. De hade bråttom att upptäcka allt som växt och grönskat i landen, och jag vet inte hur många gånger under dagen jag hörde "det är så gott med hemodlat"! Underbart!


DAGENS FOTO LÖ 31 JULI
Så var det dags att åka hem igen! Vi brukar stanna vid Stavsjö, för de har god mat för att vara vägkrog, det finns en trevlig "pryl"shop i anslutning till restaurangen och så kan barnen leka lite utanför. Sen är man laddad att sitta i bilen ett antal timmar igen. Och barnen var denna gången så otroligt duktiga hela resan, precis som de brukar vara.


DAGENS FOTO FRE 30 JULI
Även i år var det vikingamarknad i Saltvik, och även i år var vi där (som tur var jobbade vi inte detta året). Det är dock trevligt att gå där och titta varje år, och jag brukar försöka hitta ett smycke att köpa som minne. I år blev det örhängen med bärnsten. Barnen klär sig som vikingar och har massor att upptäcka!


DAGENS FOTO TO 29 JULI
I Godby finns en restaurang (Virrans) och en minigolfbana, så vi passade på att köra hela paketet. Lunchbuffé först (mums!) och sedan en runda minigolf. Tror bara jag minns vem som vann!


DAGENS FOTO ONS 28 JULI
Efter en trevlig fika hos Christians faster åkte vi till brandkårsmuséet i Hammarland, det har blivit en årlig tradition. Och barnen tycker det är lika kul varje gång att provsitta alla gamla brandbilar.


DAGENS FOTO TI 27 JULI
Idag bjöd vi hem två andra familjer med barn. Vi hade trekamp (kottkastning i hink, pilkastning och poängkastning med boulebollar på stranden) och det var en väldigt trevlig dag i gott sällskap. Och så åt vi lunch och bara umgicks.


DAGENS FOTO MÅ 26 JULI
Som alltid på sommaren har jag dille på att fota fjärilar! De är så vackra och det är ju lite av en utmaning att komma så nära dem som möjligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback