Dagens foto må 17 maj - sö 23 maj

DAGENS FOTO SÖ 23 MAJ
Som mamma har man inte alltid så mycket att säga till om. Jag gillar inte studsmattor för jag har hört om olyckor som skett på dem. P lämnade kvar en när vi köpte huset och nu var det dags att sätta ihop den. Den är enorm! Sen åkte vi och köpte nät till den och sen var det hoppa hoppa hoppa som gällde. Mamma har en hel del regler om hoppandet dock...


DAGENS FOTO LÖ 22 MAJ
Det var Göteborgsvarvet idag, och jag råkar jobba i byggnaden där de lämnar ut nummerlapparna. Utanför ställde de också upp flera tiotusentals löpare. Så det var lite att göra. Jobbade 10 timmar, kom hem lagom till middagen.  Började fundera på vägen hem på hur underbart gott det skulle vara med en kall öl i solen. När jag kör upp på gården undrar jag varför familjen lämnat dörren till förrådet öppen. Sekunden efter kommer C ut. Med två kalla öl i handen. Jag älskar tankeöverföring! Eller är det inte det? Det kanske är 14 år tillsammans...


DAGENS FOTO FRE 21 MAJ
C kom till dagis och hittade en snyftande blodig tjej sittande ensam i en soffa. Han blev såklart väldigt upprörd och frågade vad de håller på med egentligen. Det visade sig att hon hade suttit med en fröken och en kompis och de hade hoppat mot varandra och lilla S hade råkat knuffa M. Hon ramlade och slog näsan i golvet (och hon pratade om att hon slog i något bord också). De hade suttit med henne i tio minuter och tröstat och läst saga, men just när C kom hade fröken gått iväg för att lämna över när någon skulle gå hem. Så hon hade varit ensam väldigt kort stund. Men de måste ju förstå att man blir upprörd, vad är man annars för förälder.


DAGENS FOTO TO 20 MAJ
Denna bilden ska föreställa en rätt mörk himmel. Idag var det nämligen årets första åskväder, iallafall som jag vet om.


DAGENS FOTO ONS 19 MAJ
Årets första frukost ute på vår altan! Underbart! Det var härligt sommarväder hela dagen och det var nästan bra att jag och barnen (jag var hemma med dem för dagis och skola hade stängningsdag) var tvungna att åka in till jobbet ett par timmar. Annars hade jag lätt kunnat inbilla mig att jag hade semester.


DAGENS FOTO TI 18 MAJ
Bortamatch igen, den här gången åkte jag och M med killarna, så vi kom till rätt ställe. Emil ville stå i mål matchen innan hans egen. Han stod så redo, följde med spelet och rörde sig efter bollen. Men så släppte han in ett mål och bröt ihop i målet. Stackars liten, han är verkligen inte bra på att förlora. Synd att han inte ville stå mer sen, han såg så bra ut där med sina målvaktshandskar.


DAGENS FOTO MÅ 17 MAJ
Man måste komma ihåg att ta det lugnt och vila också...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback