Dagens foto må 15 mars-sö 21 mars

DAGENS FOTO SÖ 21 MARS
Ett till vårtecken är ju detta med cyklar och sparkcyklar. Jag skruvade ihop Emils Spidermansparkcykel som tomten kom med och så tog vi fram Moas cykel och åkte på en liten tur. Det gillade de!

DAGENS FOTO LÖ 20 MARS
Nu börjar det bli vår! Och vi var ner till lekplatsen (det är ju lite trevligare att vara där när det inte är tonvis med snö). Det var blött och snöigt, men det går åt rätt håll!

DAGENS FOTO FRE 19 MARS
Idag fick jag åka tidigare från jobbet (och tillbaka igen med sallader, men det är en annan historia) för att ta emot ett nytt fint skåp! Det kommer att bli så fint bara vi hinner flytta om och ta bort annat som inte får bo hos oss längre!

DAGENS FOTO TO 18 MARS
Jag och barnen var till Garden Center och köpte lite jord och nya handskar till dem och sedan sådde vi några frön som vi har sparat under vintern. Pumpa, klementin, äpple, melon. Nu ska vi se om något kommer upp!

DAGENS FOTO ONS 17 MARS
Detta var en riktig skitdag, om jag nu får uttrycka mig så (och det får jag ju, för det är min blogg!). A-laget skulle ha pasta bolognese med kyckling innan de åkte iväg till Linköping. När J kom med maten, han var sen så han kom vid 11, hade han glömt deras mat. Han fick åka och hämta den och när han kom tillbaka hade killarna redan börjat komma. Och maten han hade med sig var kall. Dessutom var pastasalladen inte packad i lådor som den skulle vara. Alla andra gäster kom halv tolv istället för ca 12.15-12.30 som de brukar komma. Jag stod och värmde bolognese i micron till de som inte ville ha vanliga lunchen och så tänkte jag mig inte för utan tog av plasten från tallriken med handen. Och brände mig. Det syns nog inte så bra på fotot här, men fy sjutton vad ont det gjorde. Tack M på Frölundas kansli som hade aloe vera salva som jag till och med fick låna hem! P.S. Det är på pekfingret jag bränt mig...

DAGENS FOTO TI 16 MARS
Sötnosen myser i soffan och äter apelsin. Han gillar den i klyftor just nu, med skalet på.

DAGENS FOTO MÅ 15 MARS
Min chef M hade köpt en sådan här, fast större, till Tegel och jag blev så förtjust i den direkt. Jag ville gärna köpa en om hon kunde ordna en, men jag fick den so men liten present. Jättegullig!

 


Kommentarer
Postat av: Markusnatalie

Hello my name is Cisco. English language is my second language . I visit sites like yours to learn new english vocabulary words and improve my english grammar . I hope to have effective communication and business communication for a new job in US. I learned a new word of the day from your site. I plan to be public speaking and business writing better now from your site. Thank you.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback