Dagens foto må 31 maj-sö 6 maj

DAGENS FOTO SÖ 6 JUNI
Vi steg upp i god tid och packade lite mackor och åkte ut till Särö Västerskog. Där hade vi en underbar förmiddag i solen. Vi fiskade krabbor (båda barnen fick napp!), plockade snäckor, fikade, grävde i sanden och hade det allmänt mysigt. En dag man kan leva länge på!


DAGENS FOTO LÖ 5 JUNI
Efter att ha funderat men inte kommit mig för i flera helger tog jag äntligen tag i rabarberbestyret. Jag skördade rabarber och gjöt lite blad i betong (en påse räcker förvånansvärt långt!) och maken gjorde en härlig god paj! Mums!


DAGENS FOTO FRE 4 JUNI
En frusen kille värmer sig i handduken efter att ha badat i vår nya pool för första gången i år. Kul hade de!


DAGENS FOTO TO 3 JUNI
Hela dagen väntade jag ivrigt på att få åka ut till Saltholmen och hämta Emil och hans kompisar. Hela hans klass var på utflykt till Styrsö, och de hade strålande fint solsken hela dagen. De såg dock otroligt trötta ut när de kom iland! Ändå orkade de snacka hela vägen i bilen hem OCH hoppa på studsmattan så fort de hoppat ur bilen!


DAGENS FOTO ONS 2 JUNI
Äntligen blommar den lilla apeln! Underbart vacker och det doftar ljuvligt i hela trädgården!


DAGENS FOTO TI 1 JUNI
HÄR! PASSA MIG! Ännu en mysig tisdagkväll i solen.


DAGENS FOTO MÅ 31 MAJ
En efterlängtad ny rooosa cykel väcker många känslor. Lycka, glädje men också ledsamhet. Man är glad och stolt över att ha fått en ny fin stor cykel, men sen är den läskig att sitta på och det är otäckt utan stödhjul. Då får mamma, för en gångs skull, vara den som har tålamodet. Prata lugnt och försiktigt och ta det i rätt tempo. Så nu lär vi oss cykla på den stora cykeln i "Moatakt". Tårar blev till slut till skratt, men vi tar det lugnt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback