Dagens foto må 24 maj-sö 30 maj

DAGENS FOTO SÖ 30 MAJ 2010
Proppen hade gått i barnens rum och jag hittade inga nya så det var mörkt ett tag (C var på jobbet). När det var dags för saga fick vi ta till ficklampan istället!


DAGENS FOTO LÖ 29 MAJ 2010
Det var loppis på Heden och först tänkte jag gå, sen tänkte jag inte och plötsligt åkte bilen iväg in till stan! Och det var tur att jag åkte, för jag fyndade verkligen. Den vita skålen kostade 40:-. Jag hittade en mjölkkanna som en karl skulle ha 75:- för, men hur populära de än är just nu tyckte jag det var alldeles för mycket på en loppis. Så jag gick vidare och hittade en annan som de ville ha 30:- för. Sen frågade jag efter priset på den lilla kronan och tjejen där sa 50:-. Det tyckte jag var svinbra pris så jag var tvungen att fråga vad den stora kostade. Då ville hon ha 100:- för båda, så det var bara att slå till!


DAGENS FOTO FRE 28 MAJ 2010
Jag pratade med C i telefon och kastade en blick på fönsterbrädan och ropade till. För jag såg att vår lilla hoya - porslinsblomma - blommade! Det har den inte gjort en enda gång sen vi fick den av R och M på Rådavägen (ca 4-5 år sen). Jag kanske inte är så värdelös på blommor inne iallafall!


DAGENS FOTO TO 27 MAJ 2010
Egentligen hade jag jättemycket på jobbet och jobbade dessutom på Tegel på kvällen (matlagningskurs med vinprovning), så det blev ett foto på något som E är så duktig på nu. Han hade hål i en tand tidigare i våras och tandläkaren sa att han ska använda munskölj varje morgon och kväll och ta en flourtablett tre gånger om dagen. Han är så duktig och sköter sig verkligen.


DAGENS FOTO ONS 26 MAJ 2010
Två gånger i året har Soya Concept utförsäljning och då kan man verkligen fynda! Idag var det och jag hittade åtta plagg! Ett par jeans kostade 199:- annars var allt under 120:-! Kul!


DAGENS FOTO TI 25 MAJ 2010
Detta var en stor dag för E! I klassen har de delat in sig i tre grupper och övat in varsin låt. Idag var det Melodifestival på skolan och Es grupp hade blivit framlottade att representera FA. De spelade "Rock ´n roll all night" med Kiss och var sminkade och allt. Och av alla klasser i skolan, så vann de! Och det var första gången en förskolekalss tog hem segern! Härligt!
C ringde mig på jobbet och sedan fick jag detta SMS när de hade kommit hem "tro att ett gammalt kisshjärta är lyckligt när sonen sitter framför stereon och diggar till kiss alive 2"


DAGENS FOTO MÅ 24 MAJ 2010
Måndagar är alltid lite extra jobbiga, då är man trött efter första dagen på en ny skol-, dagis- och arbetsvecka. E är verkligen mycket inne på Pokemon nu, han sitter läänge och tittar på och sorterar sina kort. Här har han somnat med en liten bok med spelregler i handen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback