Dagens foto må 14 juni-sö 20 juni

DAGENS FOTO SÖ 20 JUNI
Finns det något finare än en liten blombukett plockad av barnahänder? Detta är sommar! Kärlek och omtanke!


DAGENS FOTO LÖ 19 JUNI
Ja, kronprinsessan Viktoria gifte sig med sin Daniel och det upptog hela vår eftermiddag och kväll. En ännu viktigare händelse var dock att vi var till Liseberg! Det är ju alltid roligt, och idag var barnen på jättebra humör (även om vissa förluster svider i en liten vinnarskalle). Emil vann en pingvin på Kramhjulet, Moa vann helt själv en liten hund på ett ställe där man skulle rulla små bollar i hål och då åkte ett lok på en bana, Christian lyckades vinna två mjukisfåglar på Fågelholken (det var svettigt andra gången, men han hade sekunderna på sin sida) och jag vann såklart Tankracet! Dessutom vann jag och Moa vår femkamp mot både C + E och farmor + farfar. Det var kul att Moa fick vinna lite också, och dessutom ibland helt på egen hand. Som minst i familjen blir hon ju oftast sist, och det är inte alltid så kul.


DAGENS FOTO FRE 18 JUNI
Det första jag såg när jag kom hem från jobbet var min familj som lurpassade på mig med vattenballonger bakom buxbomsbusken (ja, jag förtjänade det, och det var inte oväntat). Först försökte jag lura dem genom att smälla i bildörren men inte kliva ut. Lite små huvuden kikade fram bakom busken, men ingen gick på den lätte. Sen tänkte jag bara rusa! Kastade upp dörren och skenade iväg med sikte på baksidan av huset (där kanske dörren till köket var öppen). Men, jag hade världens sämsta skor att springa i på mig och halkade på plattorna mellan huset och forden och ramlade pladask i marken. AJ! C kom och frågade hur det gick och hjälpte mig upp medan barnen tittade på. Ms kommentar till det hela var "får vi inte kasta på mamma nu?"


DAGENS FOTO TO 17 JUNI
Barnen har hittat vattenballongerna jag köpte för ett tag sedan. Här har vi fyllt några och sitter bakom busken och väntar på att pappa ska komma hem från jobbet (visst var det en fyra och en sexåringsidé, inte alls min...). Senare hade vi farfar att gömma ballonger i trädgården och så sprang vi alla ut och letade och kastade på varandra! Hur kul som helst!


DAGENS FOTO ONS 16 JUNI
Efter två timmar hos frissan ser jag nu ut såhär! Det blev en rejäl klippning och folieslingor i tre olika färger.Jag vågar inte nämna hur många år det är sen jag sist var till Camilla på Salong Nova, så jag tyckte jag kunde unna mig det nu. Och det känns jätteskönt att ha så kort hår och kunna ha det utsläppt utan att det irriterar! Foto taget av Moa!


DAGENS FOTO TI 15 JUNI
Jag och barnen badade och sen ville de ha hårgelé i håret. Bara för att göra lite roligt frisyrer!


DAGENS FOTO MÅ 14 JUNI
Veckan då farmor och farfar var här blev det väldigt mycket promenader på kvällarna, riktigt skönt att komma ut lite. Barnen var på och jagade ut oss varje kväll, så jag hoppas de fortsätter med det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback