Dagens foto må 5 juli-sö 11 juli


DAGENS FOTO SÖ 11 JULI
Idag kapade vi lite grenar på vår fläder, för att få tag på blomklasarna. Sen gjorde vi flädersaft. Jag blev så glad första sommaren här när jag insåg att vi hade en fläder på gården.


DAGENS FOTO LÖ 10 JULI
Blåbären i skogen är klara och det passar jag på att njuta av! Jag kan nog sitta hur länge som helst och plocka plocka plocka! Gratis och underbart gott!


DAGENS FOTO FRE 9 JULI
Idag njöt vi av vår trädgård! Barnen låg på altanen och smaskade på jordgubbar och sallad. Emellanåt var de på studsmattan eller så låg de i sina simdäck i vattenspridaren. En härlig dag! Jag älskar att se hur de njuter av att vara hemma och i vår trädgård och av allt ätbart vi har.


DAGENS FOTO TO 8 JULI
Här är två otoligt stolta barn som precis har fått köpa varsitt simmärke, deras första, Baddaren Blå. Emil klarade det i måndags och Moa idag!


DAGENS FOTO ONS 7 JULI
Idag var det faktiskt självplock igen! Barnen ville så gärna komma med så vi åkte en sväng. Av dessa hamnade dock inte en jordgubbe i frysen, vi smaskade i oss allihop!


DAGENS FOTO TI 6 JULI
Den här synen mötte mig när jag kom in i vårt sovrum för att väcka barnen innan simskolan. De är så gosiga med varandra så man blir alldeles tårögd. Visst bråkar de och är osams, men de tycker så otroligt mycket om varandra och det märks.


DAGENS FOTO MÅ 5 JULI
En av de bästa sakerna med sommaren måste ju vara jordgubbar! Jag var på självplock och plockade 9,3 kg jordgubbar som ska bli mumsig härlig hemlagad sylt. Underbart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback