Dagens foto må 21 juni - sö 27 juni


DAGENS FOTO SÖ 27 JUNI
Idag var vi till företaget som kan knäcka vilken självkänsla som helst, IKEA! C kände sig rätt korkad när ritningarna inte stämde när han skulle sätta ihop Moas byrå. Nog stämde de ju, men det blev fel trots att vi båda kollade och försökte få ihop det. Att de inte kan märka ordentligt på vilket sätt delarna ska sitta ihop! Iallafall så blev det en fin byrå för Moas kläder och ett bardrumsskåp till oss!


DAGENS FOTO LÖ 26 JUNI
Igår gick vi ner till midsomamrfirandet och hem, och plockade blommor på vägen. Jag gjorde en krans av dem, det var länge sen kan jag säga. Härligt att sitta i trädgården på gräset och binda krans. Idag fotade jag barnen med kransen på och det blev några riktigt somriga foton. Underbara motiv, så vad annat kan det bli! Idag var det mycket grejande i trädgården, mamma var ju här sen igår, och det är lika bra att låta henne hållas när hon är sugen på att greja i rabatterna! :)


DAGENS FOTO FRE 25 JUNI
En ledig fredag, hela familjen! Härligt! Desstuom var det första midsommaren på läänge som var regnfri! Tvärtom var det strålande solsken. Det blev sillunch, Wendelsberg med lotterier, mete och pilkastning och så god grillad middag med vin. En härlig lugn avslappnad midsommarafton!


DAGENS FOTO TO 24 JUNI
Jag rusade iväg från jobbet (låste dörren lite tidigare eftersom det var dagen före midsommarafton) och hämtade Emil någon minut över tre vid fotbollsskolan. Då stod han där vid ingången och såg ensam och övergiven ut (fast det var flera kompisar med honom, men han såg ändå ut som att han undrade var hans mamma var). Det var sista dagen, så han hade fått sin tröja, vattenflaska och fotboll, samt diplom. Vi hämtade Moa och sen åkte vi hem till detta! En nyfylld pool! Gissa om de plaskade!


DAGENS FOTO ONS 23 JUNI
Idag var vi på Liseberg med jobbet. Var inte alls sugen först, speciellt inte som jag inte fick igenom vissa önskemål om tecken på uppskattning för ett bra jobb i torsdags, men det var riktigt trevligt. Först åt vi på Hamnkrogen och sen körde vi femkamp i lag. Jag vann inom mitt lag (seger i Tankracet, Silltunnan och Luftgevär), men vi var hopplöst sist. Det roliga var att Marita, Jaime och Magnus sköt luftgevär först och fick tillsammans, på 3 x 5 skott, ihop 10 poäng. Jag sköt 10 poäng på mitt första skott! 25 totalt. Efter att ha vägrat gå Gasten och åka Balder satt vi och pratade lite och strosade omkring, åkte hem vid halv tio. Lagom. Jag och Mia kilade iväg och såg Kim Wilde på scenen med något svenskt band som jag inte har koll på namnet på.


DAGENS FOTO TI 22 JUNI
Förra året gick Emil på landslagets fotbollsskola ena veckan, men i år var det ingen tvekan, han skulle gå båda veckorna. Måndag till torsdag, 9-15, full fart. Han har varit helt slut på kvällarna, men han tycker ju verkligen att det är roligt. Förra veckan var farmor och farfar här och hämtade och lämnade, men denna veckan är ett fasligt pusslande. Det är rusa tidigare från jobbet, samköra med grannen och Emils kompisar. Men det är det värt när man ser hur roligt det är!


DAGENS FOTO MÅ 21 JUNI
Detta har säkert gjorts många gånger förut, men för mig var det första gången jag såg en så här lååång tårta! Det var avslutning på dagis idag. Jag åkte tidigare i lugn och ro från jobbet, skönt att ta det lugnt. Men så var E på fotbollsskola och jag skulle hämta honom + två killar till, köra hem dem och så ville E byta kläder. Så när vi till sist rusade in på dagisgården fick vi se och höra de sista minuterna av barnens sångframträdande. Lite ledsamt... Jag är helt säker på att det stått någonstans att Mossenkören skulle uppträda ca 16, och vi var där vid halv, så lite sur på det är jag. Vi fikade snabbt, barnen lekte med kompisar. E försvann hem med Liam och M med Leah och vips satt jag där helt själv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback