Oj! Shit! Helvete!

Är det ett bra ordval när man ser tofsen man precis klippt bort från sitt hår? Känns det som man gjort ett bra jobb då?

Det är år sedan jag senast var till frisören, främst för att det finns så mycket annat jag hellre lägger pengarna på. Och ärligt talat, nog är det ju dyrt att klippa sig? Håret fattar ju inte det så det blir slitet ändå och det känns inte så kul. Så jag brukar vända huvudet upp och ner över toastolen och klippa själv. Nu var det ett tag sedan och det kändes väldigt strävt och slitet i topparna så jag tog fram saxen. Vände huvudet upp och ner och klippte. Ställde mig upp och tänkte att jag får ta lite på varje sida också, så jag tog allt hår till vardera sidan och klippte av yttersta tofsen. Kammade lite och tyckte att det fortfarande kändes slitet när jag kände längst ut bak i nacken. Så jag drog ihop en tofs, vred lite hit och dit för att kunna klippa (man sätter ju inte bara saxen bakom sig och klipper på måfå...) och klippte bort yttersta tofsen.

Och det var då ovanstående ordval bara slank ur mig. För det var inte bara den yttersta tofsen som låg i toastolen! Eller, den yttersta tofsen var liiite större än jag trodde den skulle vara...

Hur ojämnt det egentligen är får jag veta först i morgon då min man kan inspektera. För jag har inga ögon i nacken...

Kommentarer
Postat av: Mamma

Du får förlåta men vad jag har skrattat... beskrivningen är bara sååå bra, man vet att det förmodligen har gått riktigt åt h-e... :-) men det växer ut... :-)

2010-01-09 @ 20:32:39
Postat av: Anonym

... hon överdrev skall ni veta! :-) märkte ingenting...

2010-01-11 @ 20:00:28
Postat av: DesignAnnique

Hoppsan, som det kan gå. :) Jag brukar anlita min mamma för att tofsa till det i nacken, så slipper jag sånt :)



Förresten, skulle vilja be dig ändra en inställning i din blogg, du går in på översikten som vanligt och sen klickar du på inställningar, fliken längst till höger. Där ser du till att "Lämna ut hela inlägg i rss-flödet" är ibockat, för annars ser man bara de första raderna på varje inlägg när man läser din blogg i en RSS-läsare (som tex Bloglines som jag använder), och det är lite bakvänt :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback