Dagens foto 8-16 januari

Vi börjar med det mest aktuella och går bakåt. Har tagit kort, men slarvat med att lägga in dem. Inte lika lätt att få tid till datorn när man börjat jobba igen.

DAGENS FOTO 16 JANUARI
Här har vi Wii Balance Board och Wii Fit Plus som Emil fick i julklapp. Det finns en massa bra program och igår körde jag yoga för första gången. Jättebra, så jag ska försöka göra lite varje dag. Dessutom sa min trainer på spelet hela tiden hur bra jag var, hur bra balans och hållning jag har, så det var ju jättekul! Låg på min julklapp spikmattan en stund också, så i år ska jag ta hand om mig!


DAGENS FOTO 15 JANUARI
Här sitter jag och läser saga för barnen medan de stoppar i sig fredagsmys. Vi väntar på Let´s Dance. Stunder att ta till vara. Innan hade vi dessutom badat bastu tillsammans.


DAGENS FOTO 14 JANUARI
Handlar om att sätta färg på tillvaron. Man blir glad av färger. Till och med Moas nalle ville ha lite färg, så den fick två fina rosetter.


DAGENS FOTO 13 JANUARI
Vår nya kassett är installerad i spisen! Härligt, nu ska vi spara både el och vedpengar. Den tar till vara mycket mer värme än spisen innan, då vi eldade för kråkorna. Dessutom har de borrat och murat uppe mot skorstenen, så vi måste måla om den. Jättebra, för det behövs!


DAGENS FOTO 12 JANUARI
Datorn får inte alls lika mycket tid nu när jag jobbar heltid igen och inte är ledig mer än lö och sö. Den är dock mycket viktig för mig, och jag jobbar på att lägga in mera mera mera foton på barnen i deras blogg, så att de ska finnas sparade även där ifall något händer.


DAGENS FOTO 11 JANUARI
Nu bränner vi fult pyssel! Jag försökte göra en tomte med barnen förra julen och den blev fuuul. Fick mig att minnas alla hemska grejer som min mamma var tvungen att spara när jag var liten, så nu ska jag bara göra fina grejer framöver.


DAGENS FOTO 10 JANUARI
Då var jag, barnen och mamma på Disney On Ice. Tog inte med kameran för jag trodde att man inte får ta kort där och var rädd att bli av med den. Men de sa till och med att man får fota och även filma, hör och häpna, för privat bruk.


DAGENS FOTO 9 JANUARI
Vaknade och steg upp på morgonen och det var KALLT! Krispigt isigt kallt! Det var helt underbart vackert ute med snö och frost på allting. Härligt med en riktig vinter, det har barnen inte upplevt innan.


DAGENS FOTO 8 JANUARI
PopcornTV! Jag och Moa poppar popcorn till kvällens fredagsmys. En underbar stund när arbetsveckan är över. Då kryper vi upp i soffan tillsammans hela familjen (om inte pappan jobbar) och myyyser.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback