Dagens foto 22-27 februari

DAGENS FOTO LÖ 27 FEBRUARI
Ännu mera på boktemat. Barnen hade varsin kompis här idag, så jag passade på att sitta och läsa i soffan. Läste "Mot alla odds" som jag köpte på Maxi igår. Otroligt gripande bok om en familj som förlorar tre av fyra barn i plötslig spädbarnsdöd. Efter tredje dödsfallet blir mamman misstänkt, anklagad och dömd för mord. Oskyldigt dömd för mord. Det kommer tårar när man läser den här boken.


DAGENS FOTO FRE 26 FEBRUARI
Eftersom Frölundaborg var stängt torsdag och fredag var jag på Tegel istället. Skönt att kunna känna gemenskap på jobbet och ha folk att prata med. Jag är van att ha många arbetskamrater och nu har jag inte det. Saknar det...


DAGENS FOTO TO 25 FEBRUARI
Varje år är detta en favorit hos mig! Bokrean! Den verkar tydligen vara på väg utför, men inte för mig. Jag minns när jag var liten på Åland och jag gick in på Lisco och köpte böcker på rean (oftast var det nog en djurbok). Det är så härligt att komma hem med nya böcker. Förra året stod jag och höll i böcker, men lade tillbaka dem för jag tyckte inte att jag hade råd. I år är det inte så. Och i år känns det mycket bättre!

DAGENS FOTO ONS 24 FEBRUARI
Ibland händer det saker! Som att någon kommer in på ens jobb lite över två och säger att det är stängt nu. På grund av för mycket snö på tajet, så det föreligger en rasrisk. Där ser man!


DAGENS FOTO TI 23 FEBRUARI
Detta får bli en liten symbol för vad jag försöker göra detta året. Ta vara på diamanterna i den, ibland stora, högen av grus.

DAGENS FOTO MÅ 22 FEBRUARI
Det har blivit en jättevall vid gången till vår trappa av all snöskottning, så jag tänkte att man ju får göra något fint av detta. Så jag gjorde små hål i vallen, satte i ett värmeljus i varje hål och tände. Här har redan ett par slocknat, och det gick väl lite sådär för ljusen åkte ner i snön när de blev varma. Men det var väldigt fint ett tag. Lite små grejer för att liva upp en mörk kväll.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback