En del nya LOs

Tur att jag pysslar mer än jag uppdaterar bloggen! Jag har gjort några LOs för att nöta lite spillpapper, och det var himla roligt! Dessutom har jag inte använt chalk på dem, och det är ovanligt!

Först en Moa LO om när vi var till läkaren och kollade hennes smultronmärke. Gjort på spillpapper.



Så gulligt foto på barnen som somnat tillsammans, svärmor tog fotot. Tagen och blomman har jag gjort själv, se tidigare inlägg.


Här kommer samma upplägg som första LOn, men i blått istället.


Den här LOn var sååå rolig att göra!!! Blev så fint med stjärnorna! Men, gör man LOs med så här små pappersbitar, då tar det lääänge innan spill lagret är slut! Har limmat allt mönstrat papper på svart cardstock för lite extra effekt. Blev inspirerad av väggen i Lilla Sportspegeln studion, där var det stjärnor och grejer.


Var ju tvungen att göra en i blått också! Journalingrutan är en Easer stämpel som jag piffat till kanterna på och limmat på cardstock.


En enkel LO med en massa QK blommor som jag hade i min pärm och aldrig använder. Tror jag fått dem av Ulrikaulrika för länge sen.



Och så den första LOn jag gjort utan foto. KOm på så många saker till den så jag var tvungen att göra den utan fotot, fast jag vet vilket jag ska ha. Det är på Emil på stranden hos farmor och farfar taget mot solen.

Papprena har jag gjort själv, med vitt papper, distresser, stämplar och emossingpulver. Ramen likaså, det var den jag gjorde först faktiskt. Swirlen är egenritad, utklippt och embossad med vitt. Blommorna är också hemgjorda, se tidigare inlägg.

Notlinjerna har jag ritat själv, noterna är efter Bett Middlers Wind beneath my wings, samma strof som står på de små bokstavsrutorna "I can fly higher than an eagle, cause you are the wind beneath my wings". Dikten har jag skrivit själv. Fjärilen är utskriven på OH och målad med akrylfärg.

Det ska på lite blå glittriga stjärnor också, men det blir när jag sätter dit fotot.

Är väldigt nöjd med denna faktiskt, kul att göra så mycket själv också.



Och så en detaljbild.


Snart kommer det ett inlägg med en massa kort (tror det blev 10-11 st) med nya stämplar som jag köpte på mässan i helgen. Titta gärna in igen!

Kommentarer
Postat av: Zarah

Wow... Grymt fina - särskilt den fotolösa! ¤ler¤

Postat av: Maja.

vilka fina!

2009-03-12 @ 09:14:51
URL: http://mcaria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback