Scrapperiets tävling

Www.scrapperiet.se har en stor sommartävling och jag har gjort ett bidrag till den första deltävlingen.



Idag har jag sett en snigel äta! Jag har alltså bokstavligen sett när salladsbladet åkte in i gapet på en stor fet snigel. Det var inte en trevlig syn faktiskt. Jag såg den i landet och så såg jag något grönt på den. Tittade lite närmare och såg hur det rörde sig där salladsbiten var. Sen öppnade sig gapet, salladen åkte in lite till och den fortsatte tugga. Shit att se det på så nära håll. Det lilla monstret såg verkligen ut att njuta av måltiden också! Men det var nog innan jag tog en liten sten och pillade ut den ur landet och skickade iväg den till grannen så det sjöng i staketet. Och den får det nog inte lika roligt där, gräset är inte grönare på andra sidan. Grannarna är inte alls lika trädgårdsintresserade som vi! HA HA HA, där fick den!

Imorgon ska vi skörda fläderblommor och göra saft. Undrar hur länge det tar innan vi får bort alla miljoners miljarder löss på dem, så vi kan göra vegetarisk saft.


Tog ett kort på lössen förra året för att skicka in till någon tidning och fråga vad de heter (know your enemy, vet du väl!). Den kameran tog bra kort vill jag lova, shit, det kryper på hela kroppen när jag tänker på hur klar och detaljerad det fotot var. Hu, lus på lus på lus på lus..... *krafs krafs krafs*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback