Rolig historia

Igår åkte jag på en riktig dunderförkylning och fick idag för mig att jag skulle mäta febern. Som tur var, var jag inte ens nära att ha feber, men jag har känt mig hängig nog ändå. Iallafall så kom jag på en lite rolig historia nyss när jag stod och borstade tänderna.

I februari kom barnens farmor och farfar hit och hälsade på och farmor var riktigt krasslig när de kom. En av dagarna mätte hon febern och när hon satt där i soffan med termometern i munnen kom Moa fram och sade glatt: "den där brukar jag ha i rumpan"! Precis vad man vill höra just då...

Apoteket har ju två olika termometrar; en röd som man stoppar i munnen (går snabbare att mäta än med den andra) och en grön som man stoppar in på andra ställen. Nu var det tyvärr inte så att Moa råkade se en termometer och trodde att det var den hon brukar använda, utan det var verkligen den!

Men, jag kom på orsaken till att svärföräldrarna har varit gifta så länge! Det handlar om de små sakerna i livet; som att när gumman är febrig och sjuk, så TVÄTTAR gubben först av termometern noga innan han ger den till henne! Det är kärlek det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback