One Upon a Time album

För länge sen köpte jag ett litet (20 x 20 ??) album med de allra vackraste papprena, One Upon a time. Hittade lite senare även ett vackert litet album till dessa. Tanken var att hela albumet skulle byggas upp som en saga, med foton på  barnen och texter inspirerade av sagorna. Det säger ju sig självt att jag aldrig kom igång med detta. De har legat där och lurat hela tiden, planen har alltid varit så stor så jag har liksom inte vågat sätta igång. Varit rädd att bli besviken på resultatet.

Så på julledigheten när jag höll på med mina egna blommor, embossing och allt möjligt, då satte jag igång. Och det bara rullade på. Sida efter sida blev klar. Och jag var nöjd. Och här är det jag skapat hittills. Finns ju många papper till, så jag har fler sidor att göra.

Älskar det här fotot på Emil som jag tog i trädgården i somras. Här har jag en egen blomma som jag stämplat på och embossat. Sprayat med guldspray.




Det är svårt att se men emellan de två synliga blommorna finns en tunn tunn blomma som jag stansat ut i någon slags dekorväv från Panduro. Sprayat den med guld för att den ska synas liiite bättre.


Här är mest blommor som är loppisfynd. Guldtrasslet på är från en julljusmanschett.




Tyckte detta pappret passar bra till fotot från vikingamarknaden på Åland i somras.



Här har jag stansat ut QK poinsetta och även BossKut löv. Sprayat med guldfärg över sidan, och det råkade komma i klumpar över fotot. Tyckte det var lika bra att låta det vara, annars blir det bara värre.


Stämpel från Easer tror jag.



Min mamma har en fjäril på sin kyl, och den har jag ritat av och använt som mall här. Har stämplat den och embossat med rött, chlakat kanterna. Ovanpå har jag limmat en fjäril som jag hittat på nätet och skrivit ut på OH papper. Lite glitter har den fått på sig.


"Metallfästet" är grungeboard som jag chalkat och limmat lite bladmetall på. Snyggt, tycker jag.



Egenembossat hjärta och blomma. Swirlen är ituklippt i två delar. Har embossat den med två olika färger. Den beter sig lustigt när den blir varm, och det tar tid innan pulvret smälter. Men jag gillar effekten.





Mera egna blommor. Både embossade och såna jag ritat med svart och skrivit ut på OH. Sedan duttat med vit akrylfärg på baksidan. Biljetten är gjord av Sascha.




Så, det var de sidor jag knåpat ihop. Hoppas det ger någon mod till att sätta saxen i sina Once Upon a Time papper. Fast, jag har ju inte gjort det, jag har använt mina hela... Och det finns två av varje i det paper stack jag köpte...
Fler sidor kommer så fort jag har gjort dem!

Kommentarer
Postat av: Tiggy

Fjärilen var ju bara såååå fin!

Postat av: Ammi

Så himla fina Lo:s, har samma pappers stack, bara nyligen jag vågade saxa lite i dem :-)

2009-01-25 @ 23:36:30
URL: http://www.ammi76.blogspot.com
Postat av: Zornitsa

Såg dina blommor på Scrappiz... otroligt fina, särskild fastnade jag för den som du "målat" med Liquid Pearl.

Dina Lo's är så vackra! Jag har också Once Upon papperna men har inte använt dem så mycket. Tack för inspirationen :)

2009-01-26 @ 22:47:10
URL: http://zornitsa.blogg.se/
Postat av: Miss CutiePie

Så otroligt vackert du skapat!

Du har en underbar scrapstil,

jag blir riktigt avis! :)

2009-01-26 @ 22:49:58
URL: http://misscutiepiegoes80s.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback