Jag har gjort egna blommor!


Jag skulle egentligen lägga in dessa bilder på Scrappiz, men TinyPics ville inte alls förminska dem, så jag lägger in dem här istället.

Jag har då totalt snöat in på att göra egna blommor. Jag kan inte ens köpa blommor i affären, för jag tänker bara att jag kan göra egna. Och det är såååå roligt! Så här har jag gjort:

Jag har ritat blommorna själv, ritade en med blyerts som jag sen klippte ut i tjockare kartong som jag använder som mall.

Jag klippte ut blommorna i ett fint mönstrat papper, stämplade en blomranka/spindelnätsswirl med vattenstämpel och embossade med svart pulver (detta har gjort att jag var tvungen att inhandla lite fler färger).

Barnen fick en Color Air Brusch i julklapp, en "färgsprutarpistol" som jag lånade lite. Jag sprutade små svarta prickar på blommorna och sen har jag även duschat dem med guldspray (så jag behöver nog också lite fler olika sorters Glimmer Mist så småningom). Sist chalkade jag dem (några med svart, andra med Chestnut roan).

Två av de mindre blommorna är embossade med både svart och silver pearl för lite extra effekt.




Närbild. Här ser man bättre att det är två olika färger på pulvret.


Här har jag använt textstämpel (har tyvärr ingen med fin snirklig text, så det fick bli definitionen av lycka) och en med hjärta och virvlar. Blått och svart = hur snyggt som helst!

Den större blomman är en modifierad retroblomma. rRtade av den med blyerts och suddade och gjorde den spetsig istället.


Mera blått och svart


Här är embossat med bara silver pearl. Även detta är en omgjord retroblomma.


Här är resultatet av en idé jag fick igår. Stansade ut retroblomman och sprayade med barnens air brusch pistol. En färg per blomma. Barnen fick även en annan bra julklapp. Det är tuber, typ glittertuber, fast innehållet ser mer ut som Liquid Pearl. Tryckte ut en liten prick per blomblad och sen drog jag ut denöver bladet. Chalkade kanterna och VOILA!



Här är de olika färgerna jag gjorde. Några är chalkade för att visa skillnaden. Blir säkert jättesnyggt om man chalkar kanterna med samma färg som blomman är.

Testade även att göra blommor i svart. "Prickeffekten" finns ju inte på dem, ingen idé att spruta dem med färg, men man kan ju duscha dem med olika färger av Glimmer Mist istället.



Så, då hoppas jag att någon fått lite inspiration till att göra egna blommor. Om du har gjort någon egen variant kan du väl länka till beskrivningen i kommentarerna!


Har gjort så mycket blommor nu så jag har inte pysslat ihop något med dem, men det kommer!


Kommentarer
Postat av: krumeluran

detta är sååååååå snyggt!

nu måste nog jag gå till lekplaneten och leta airbruspistol...undrar om de har sån där, och sen försöka få tag på en bra blompunch :)



Tack för att du delar med dig :)

Kram

Katarina

Postat av: AnnikaS

WOW vad snygga blommor du gjort!

kram Annika

2009-01-04 @ 13:16:00
URL: http://annikas-kreativa-sida.blogspot.com
Postat av: mia.t

Så superdupersnygga blommor!!! Wow, gissa om jag får inspiration...svar JA =)



Mina barn vill nog också gärna ha en airbrushpistol L



Tack för inspirationen!

//mia.t

2009-01-04 @ 13:16:23
URL: http://miatsblogspot.blogspot.com
Postat av: Ulrika

Vilka kanonfina blommor du gjort! Mycket inspirerande!

2009-01-04 @ 16:27:50
URL: http://ullespyssel.blogspot.com/
Postat av: Anonym

Vilka kanonfina blommor du gjort! Mycket inspirerande!

2009-01-04 @ 16:28:44
Postat av: Kicki

Superläckra blommor Erica!!!

Tror att jag också måste ge såna pennor till mina barn... :P

Kram Kicki

2009-01-04 @ 20:08:41
URL: http://kickis.blogg.se/
Postat av: Christina Karlsson

Snyggt och billigar men jag får ändå inte rigtig i hop det.

Gillar den blå svart och den blå i bakgrund helt underbara.

Tack för att du visade oss detta

Kram Christina

2009-01-07 @ 02:53:06
URL: http://stinaslillakrypin.blogspot.com/
Postat av: Kamilla

OOOH vilka underbara blommor du gjort!!

Inspirations boost... ja TAAACK

2009-01-25 @ 13:52:32
URL: http://kamillasscrapping.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback