Jag har distressat vintagetags

Jag såg en film på Youtube där Tim Holtz distressade tags och fick för mig att testa. Jag har lite prover på distresser, så jag passade på att använda dem, för de går INTE att färlägga stämplade motiv med! NEJ!

Jag blötte en pensel ordentligt och duttade olika färger av distresser på ett lock till en glassask (undersidan). Sedan tog jag en tag som jag hade skurit ut från ett cremefärgat papper och lade den ovanpå färgerna. Kladdade runt pappret lite och tog sedan upp det. Snyggt melerat av distresser.

Så här såg mina tre tags ut först. Efter kladdandet!


Sen fixade jag till dem lite. Stämplade med fluid chalk, embossade med guld och chalkade kanterna. Och plötsligt såg de ut såhär! Jag har inte så många stämplar att göra sånt här med, mestadels hÄnglar, men jag ska sälja dem och köpa nya stämplar på mässan 7-8 mars. Såna collagestämplar och liknande. Har kommit på att det är mycket roligare att göra sånt här än att göra kort med hÄnglarstämplar. Har tröttnat på dem eftersom så många använder dem.


Här har jag först stämplat höstträdet, sedan stämplat och embossat löven och slutligen stämplat dit "lycka" texten (enda textstämpeln jag har, än så länge).


Här har jag först stämplat blomrankan med två olika fluid chalk, sedan stämplat den en trdje gång och embossat i guld. Stämplade frimärkshörnet och sedan igen rankan som jag embossade.


Stämplat swirl som jag embossat och sedan stämplat lycka texten igen.


Fina tycker jag, men vad ska man göra med dem???

Kommentarer
Postat av: Anonym

Härliga färger. :)

2009-01-27 @ 17:46:13
Postat av: Gunilla -nillisen

Verkligen supersnygga. De funkar ju att använda precis som de är, bara som dekoration på nåt du ger bort t ex. Runt en vinflaska, blomma eller nåt liknande.

Eller som bokmärke i en bok.

Postat av: Arandur

Hoppas du får en fortsatt trevlig dag :)

Kolla gärna in min fotoblogg.

2009-01-27 @ 18:02:39
URL: http://aranudr.blogg.se/
Postat av: Anonym

Härliga tags. Visst är det underbart å leka loss med

distresserna. Du kan tex använda dem till att sätta på paket(stämpla grattis på)Eller dekorera ett block, bok mm. Lycka till!

2009-01-27 @ 20:54:08
Postat av: Anonym

Härliga tags. Visst är det underbart å leka loss med

distresserna. Du kan tex använda dem till att sätta på paket(stämpla grattis på)Eller dekorera ett block, bok mm. Lycka till!

Betty

2009-01-27 @ 20:55:11
Postat av: Zarah

Vad tjusiga! :D

2009-01-28 @ 08:36:40
URL: http://zarischka.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback