Gjort en massa kort!

Jag som inte har gjort kort på jättelänge hamnade helt plötsligt in  i ett kortmakarstim på julledigheten, och nu gör jag kort på löpande band! Hur kul som helst! Många har börjat göra kort med vintagebilder, och så även jag!

Först ut ett kort med vintagebild, loppisblommor och lite annat smått.



Här ett grönt kort som mamma fick när hon fyllde år! Blomman har jag gjort själv med distresser och kaffefilter! Fjärilen är en svart som jag skrivit ut från nätet och sedan målat på baksidan med akrylfärg. Lite glitter på framsidan. Biljetten är gjord av Sascha.


En liten Magnoliastämpel. Den runda journalingstämpeln i mitten är från Easer. Har ritat lite "taggar" runt den och sedan klippt efter dem och limmat på cardstock.


Krya på dig kort från mamma till hennes syster. Embossat i guld och målat en utskriven fjäril. Gillar dem, måste skriva ut fleeer. Egentillverkade blommor. HÄnglar banderoll.


Dekorerat med ett embossat löv, stämplat först med vattenstämpel på ett riktigt löv.


Bilden utskriven från nätet.


Ännu en vintagebild från nätet. Blomman är fynd från Rusta.


Tror att även denna biljett är Saschas. Blomman har jag gjort själv av kaffefilter. Dekorerat med halvpärlor och nål.


Nästa kort är fotat på jobbet, så färgen är helt kass.


Ännu en vintagebild. Ville göra ev med lite spets... Använder mycket spets nu... Blommorna är loppisfynd. Måste gå på loppis igen snart....


Så, det är väl det jag gjort nu på sistone. Titta gärna in igen, för snart kommer ett inlägg med några sidor jag gjort till mitt Once Upon a Time album, nu när jag äntligen kommit mig för att sätta igång med det. Rullat på rätt bra, så jag har kommit en bit på vägen.

Dessutom kommer snart ett inlägg med lite altrade grejer, gjorde en del julklappar och har pysslat lite "skräp" efter jul också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback