En annan variant på blomma!

Råkade trilla in hos http://kamillasscrapping.blogspot.com/ idag och såg en beskrivning på hur man kan göra egna små rosor att dekorera med. Hur man gör får ni läsa hos henne, men jag använde mellanstora retroblomman att stansa ut med och så hade jag såklart inga hattnålar. Istället använde jag sådana "pärlnålar" med platta huvuden som man använder när man gör halsband. Trädde på en pärla och sedan blombladen. Jag chalkade innan jag trädde på blomman, för det var lättare att komma åt då.

Gjorde några stycken och knåpade ihop ett kort med dem också. Jättekul idé och faktiskt ett lätt sätt att göra dekorativa blommor på.



Närbild på blommorna. Lite glitter måste det ju vara på dem! Föresten så snurrade jag till den delen av pärlnålen som blev över så det blev en dekorativ liten spiral. Visste ärligt talat inte riktigt vad jag annars skulle gjort med den...


Tack så mycket för beskrivningen Kamilla!


Kommentarer
Postat av: Kamilla

ÅÅÅ så fina de blev :D

Vad snyggt med pärlan!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback