Årets första och största fjäril!

Jag har ju gjort mina egna blommor, lite små fjärilar och embossat tags och grejat. Så fick jag för mig att jag ville göra en stooor vacker fjäril! Och nu är den klar! Det tog faktiskt inte alls länge att göra den, så det kommer nog fler snart (JAA mamma, jag vet att du vill ha en, och jag ska fixa det!).

Här är först ett kort på slutresultatet. Jag håller den i handen så att du ska kunna se lite grann hur stor den egentligen är.



Det första jag gjorde var att leta upp en fjäril (typ svart clip art) på nätet. Jag lade in den i ett Word dokument och skrev ut den i tre olika storlekar. Jag klippte ut alla tre, använde dem som mallar och ritade av dem på ett vitt papper. Klippte ut tre nya, vita fjärilar.

Sen tog jag en 12 x 12 " plastficka och duttade ut vatten och svart och lila distressfärg. Jag tog fjärilarna och lade dem i färgen och drog runt dem och kladdade och duttade (fyllde på färg efter varje fjäril). Sen fick de torka och då såg de ut som nedan.



Jag tog lite olika swirlstämplar och stämplade med svarrt dyna på alla fjärilsvingar.



Sen tog jag andra swirls och stämplade med vattenstämpeldyna (mest på den minsta för den syns ju mest) och embossade i guld.



Detaljbild på det embossade.



Jag chalkade kanterna och sen var det dags att sätta ihop alla tre fjärilarna. Jag slog fyra hål (som en fyrkant) med öljetthåltagaren och sen trädde jag i ett svart band och knöt en rosett. Lämnad en bit att hänga ner av bandet.


Närbild på knytningen.



Sen fick det bli lite glitterlim runt kanten på den största och minsta fjärilen. Och voila, fjärilen klar. Och här sitter den i en vissen smultronplanta på vår altan (inte länge dock, den gillar inte vintervädret!). Föresten så limmade jag fast tre 3D kuddar under vingarna så att de ska stå upp lite.





Och Jantelagen existerar inte här just nu! Jag tycker helt enkelt att den blev SKITSNYGG!!! Och jag är SUPERNÖJD!!

Och imorgon ska jag ge bort den! :)

Kommentarer
Postat av: Ammi

Wow, wow, wow....så otroligt fin :-)

Postat av: Elisabeth

Så klart du ska vara nöjd! Den är ju helt fantastiskt vacker. Både formen och färgvalet...och...super helt enkelt.

Nu har jag inte distresser, men jag måste ju helt klart prova att göra en sån här fjäril. Har en 8-åring som skulle bli superglad för en sådan i sitt rum :)

Sparar dig naturligvis i favoriter och ger en hint när jag har gjort en. Tack för inspirationen!!!

2009-02-01 @ 17:37:50
URL: http://bettanspysselblogg.blogspot.com
Postat av: Tiggy

Den blev verkligen urläcker!

2009-02-01 @ 20:06:47
URL: http://www.tiggys.blogspot.com
Postat av: Marie Glader

Verkligen läcker!!

2009-02-01 @ 22:21:40
URL: http://www.gladers.net
Postat av: Elisabeth

Jag hittade ingen fjäril i min clipart, utan försökte rita av din. Det blev ett halvtaskigt försök och en liten, liten fjäril. Jag har länkat till dig och hoppas på att fler hittar hit och får se ditt fantastiska verk. :-)

Jag ska ge mig på en större, bara tålamoden kommer tillrätta. Klockan är för mycket just nu.;-)

2009-02-01 @ 22:22:41
URL: http://bettanspysselblogg.blogspot.com
Postat av: NetteR

Hurra för dig!! Den är verkligen as-snygg så du ska vara så nöjd med dig själv (allt du gör är faktiskt såå snyggt, så d så! :))

2009-02-01 @ 23:54:21
URL: http://netter.bloggagratis.se
Postat av: Lotta (LoWi)

Klart du ska skita i jantelagen. Den existerar inte i en scrappares värld ;-D

Fjärilen är fantastiskt vacker och välgjord.

2009-02-02 @ 07:19:12
URL: http://lottaspyssel.blogspot.com/
Postat av: soffan

Vilken vacker fjäril du har gjort, tack för att du visar skall försöka själv talar om när jag har provat om det blir bra vill säga. Såg dina fina blommor som du oxså gjort. Måste spara din sida i favoriter jag återkommer

Kram Ann-Sofie/soffan

2009-02-02 @ 07:46:11
URL: http://farmorshobby.bloggagratis.se/
Postat av: Pernol

Woooow vilken urläcker fjäril!!! Klart att du ska vara nöjd och stolt. Strunta i jantelagen. Allt annat du har gjort är supersnyggt det också! Det är första gången jag är här och hit återkommer jag!



kram Pernilla

2009-02-02 @ 20:05:47
URL: http://www.pernolpysslar.blogspot.com
Postat av: Petra/viswpen

Otroligt fin fjäril! Den är så vacker!!!

2009-02-03 @ 11:12:11
Postat av: Mill@n

Klart att du skall vara nöjd!! Den är toppenfin!!

2009-02-03 @ 12:16:22
URL: http://millanspyssel.wordpress.com
Postat av: Anonym

Underbart fina fjärilar.



Carina

2009-02-17 @ 21:10:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback