Juldekorationer

Jag hade ju gärna pysslat en himla massa mer inför julen, men finns inte tid och ork så är det inte så mycket att göra. Ska nog ta semester veckan innan jul nästa år....

Jag gjorde iallafall ett hjärta att ha på vår ytterdörr. Jag klippte ner björkkvistar som jag lindade ihop och formade som ett hjärta. Kruxet var att få det att hållas i mitten, den delen ville bara sprätta upp, men jag band fast den med ståltråd i nedre delen av hjärtat. Lindade rött band runt och satte fast en bukett med torkade blommor som jag och Moa plockade när vi var ute och letade grejer att dekorera med. Om man bara tittar så finns det en massa fint ute i naturen som man kan använda.


Här har jag använt mer av det vi hittade. Lite löv, lingonris, pinnar, mossa, nypon m.m. Det tog ett tag innan jag kom på vad jag skulle lägga grejerna i, men sen hittade jag rabarberbladen jag gjorde i betong i somras och det blev ju jättefint!


Och ja, snön är äkta!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback