Jag har pysslat...

och nu när jag har en ny kamera kan jag äntligen visa upp allt!

Här är först en LO om Emil som spelar fotboll. Finns nååågra såna foton.... Försökte vara lite fyndig med rubriken, Göteborgshumor kanske.


Så en LO om Moa som ett tag ansåg att hon var ensam om inte jag var bredvid henne. Sen spelade det ingen roll om pappa eller Emil satt med henne. Löven har jag stämplat med riktiga löv och watermark dyna och sen embossat.


Jag håller på och nöter slut på mitt spillpapper nu, så alla LOs här är faktiskt gjorda med bara spillbitar (ja, förutom cardstock som grund då). Den här storyn är kul faktiskt. Moa har sina gose"aschar", giraffer, och blev så glad när vi skulle till Borås djurpark, hon skulle ju få se riktiga! Så fort vi kom innanför grindarna (då är det ju en bit att gå till djuren) satte hon sig upp i vagnen, tittade snabbt åt båda sidorna och sade bestämt "INGA ASCHE!". De skulle minsann vänta direkt vid ingången! :) Kvisten och bladet har jag gjort själv.


Kalendern har jag gjort själv på datorn, innan mirabyll kom och började göra så mycket finare grejer! :)


Här är en LO om när Moa var magsjuk och hur jobbigt det var. Ramen har jag gjort själv. Jag har embossat det röda, orange och rosa sedan har jag färgat pappret med distresser (duttat ut färgen på en plastficka och dragit pappret i det). Efter det stämplade jag ljusbrun med en textstämpel och swirls med mörkare. Chalkat kanterna och rivit lite. Blommorna med vita prickar på är också hemgjorda.


En enkel LO för att slippa dra fram en massa grejer framför TVn. Draken har jag ritat själv. Såg en på en teask på jobbet så jag tog hem den tomma och ritade av draken. Kopierade på OHpapper och målade på baksidan med akrylfärg.


Fågeln och kvisten är hemgjorda, men fågeln har jag ritat på fri hand efter ett gratis kort från ett sånt ställ vi har på jobbet. Älskar detta fotot på Emil, tyvärr försvann det från kameran innan jag hann få in det på datorn. Det var den gamla som totalt gav upp.


Här har ajg använt spillpapper till alla blommorna! Bra sätt att nöta papper, men det tar lääänge innan det tar slut om man inte använder större bitar än så här! :)

 
De två sista LOsarna är jag väääldigt nöjd med, men idén med cirkeln av swirls och stämpeldyna är inte min. Så den i Kickis blogg,
http://kickis.blogg.se/ och tyckte det var sååå snyggt, så jag var tvungen att göra två LOs med den tekniken.
Tycker det blev fint med stämpelmotiven på den första också.


Puss och hej, det var allt från mig! :)

Kommentarer
Postat av: Kicki

Åååh vad fint det blev! Kul att jag kunde inspirera. :D

Kram Kicki


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback