Jag har fått storhetsvansinne!

Ja, så måste det vara! Jag har alltid varit väldigt sugen på att pyssla, men innan jag hittade scrapbookingen var jag aldrig nöjd med det jag gjorde. Allt blev lite halvdant bara. Men på något sätt har allting vänt nu. Jag gör LOs och kort och alteredgrejer som jag verkligen är nöjd med. Jag tycker jag är bra!

Just nu har jag inte så mycket nytt scrappat att visa, men idéerna bara sprutar! Moas rum är en guldgruva för idéer! Hon vill alltid att jag ska sitta bredvid hennes säng och hålla henne i handen tills hon somnar. Och vad gör man då? Ja, man TÄNKER! FUNDERAR! PLANERAR! Och när man kommer ut ur rummet springer man raka vägen till penna och papper och SKRIVER!

Jag skriver ner idéer om:
Pyssel med barnen
LOs
Canvastavlor som jag ska måla till vårt vardagsrum
Motiv som jag vill göra till stämplar
Barnböcker
Barnspel
Altered grejer

Alltså, jag måste ju vara ledig från jobbet för att hinna göra allt det här! För jag har sååå många saker jag vill göra. Några problem finns dock. Jag har alltid ansett att jag inte kan teckna, rita motiv eller måla. Så då är frågan: har jag fått storhetsvansinne eller lockar scrapbookingen fram fler konstnärliga ådror???

Jag kom på en idé till ett barnspel när Emil satt och lekte med vårat GENI 2000 (tappa gäran bort delar, det gör inget, spelet är SVÅRT!). Jag började fundera på att kanske göra ett spel själv tillsammans med barnen. Som ett roligt pyssel bara. Och vips så tyckte jag att jag kommit på något så bra att jag skulle kunna berätta idén för någon som vet lite mer om just den branschen.

Ju fler böcker barnen får välja på biblioteket (böcker som jag inte hade valt....), detso mer har jag börjat fundera på hur svårt det kan vara att skriva en egen barnbok. Vissa böcker är ju verkligen inte bra, har inget vettigt innehåll , inget sammanhang, ingen poäng. Jag har en idé! Med mening, sammanhang och poäng. Hittade dessutom en sida där det stod VILL DU BLI FÖRFATTARE? och sen hur man bär sig åt om man har ett manus tilt en barnbok. Man behöver inte ens ha illustrationer, de fixar det om boken blir antagen. För jag kan ju inte rita några bilder själv. För, som sagt, jag kan ju inte rita.....

Kommentarer
Postat av: malin

åhhh vad härligt - det är nästan som att höra mig själv tänka *ler* sådär snurrar det i min skalle också, skönt att veta att jag inte är ensam... du får helt enkelt ta några dagars ledigt från jobbet? eller? gör det - skapa ett spel och skriv en bok, tänk så BRA du ska må efteråt... :) *kram* (tack för din gulliga kommentar i min blogg om nya jobbet)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback