ninaerica design

Eftersom jag inte har råd att köpa en massa scrapgrejer har jag börjat göra saker själv, och insett att det inte är så svårt. Här är fem egna journalingrutor som jag har gjort. Jag ritade med blyerts på vitt papper, ritade på med svart penna. Det finns ju massor med grejer man kan rita av för att få formerna; glas är runda, barnens pärlplatta är som en stjärna osv. Raderna lät jag vara bara med blyerts för jag vill inte att de ska vara så framträdande.

Sen kopierade jag dem på ett cremefärgat papper, klippte ut och chalkade och vips, så var de klara! Har en massa idéer på fler grejer, måste bara köpa mera papper, både vitt och creme. På vitt går det ju bra att färglägga också, om man inte vill ha alla i svart och vitt.


Jag har dessutom gjort rätt många egna overlays, men alla de LOsarna är inmailade till tidningen eller till DTcalls, så de visar jag senare. Skulle jättegärna vilja komma med i ett DesignTeam. Men, jag tycker verkligen att det är kul att scrappa nu när jag hittat min grej, så jag sörjer inte alltför mycket om jag inte kommer med!

Kommentarer
Postat av: Tesa

Kan det vara det här du letar efter?

Kolla in min blogg, inlägg 080605 och 080530.

Jag har tagit min hand från detta och hänvisar direkt till Åsa som gör stämplarna.



[email protected]



PS. Supersnygga Overlays DS.

2008-08-13 @ 13:22:54
URL: http://tesapysslar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback