Varning för ovårdat språk!!!!

Om du är en ordentlig människa som inte tycker att man ska svära eftersom det är fult, då ska du nog hoppa iväg till någon annans blogg. För nu är jag ARG! Riktigt förbannad! Jag tycker det låter fult när man svär! Jag svär väldigt lite för jag vill inte att mina barn ska lära sig såna ord. Men nu är jag ARG! Och jag kommer att svära. Eventuellt ganska mycket. Hur mycket vet jag inte än, det beror på hur upprörd jag blir igen nu när jag skriver. Jag kommer iallafall inte att censuera bort några ord som dyker upp i huvudet på mig!

I ett tidigare inlägg skrev jag om en del grejer som blivit lite fel i vårt liv det senaste halvåret. Bland annat om en rumsavdelare från Jysk. Tänker inte dra hela storyn igen, utan jag tar vid där jag slutade sist. Vid "för det kan väl inte bli fel igen. Eller??".

I onsdags förra veckan ringde de från Jysk att vår rumsavdelare har kommit! Som kompensation för allt besvär skulle de bjuda på HALVA hemkörningen (yeay!....). Okej då, så Christian åkte ut dit och betalade vår halva. De skulle leverera den så fort som möjligt, helst to eller fre förra veckan.

Torsdagen gick. Ingen hylla. Fredagen gick. Ingen hylla. Måndagen kom, klockan blev halv sex. Ingen hylla. Då ringde Christian till Jysk och frågade vad som händer. Den som svarade hade ingen koll men sen ringde någon tillbaka som (kanske...) hade lite mer koll. Då visade det sig att de inte hade bokat någon hemkörning till oss!

Jag blev helt jäkla galen! Hur inkompetent måste man vara för att jobba på det företaget???? Tjejen skulle ringa tillbaka om de lyckades ordna hemkörning till idag. Sade till Christian att om de inte kommer med hyllskrället idag så ska vi ha pengarna tillbaka. Telefonen ringde! Hemkörning idag! Okej! Bra!

Halv sex idag backar det upp en skåpbil på vår uppfart! Yeay, vår hylla. tung var den, men killen bar in alla tre kartonger (okej då, den lilla bar ju jag!). Emil var supersugen på att sätta ihop hyllan idag så jag tyckte det var lika bra att öppna och kolla om den verkade vara lätt att skruva ihop. Men det var den inte kan jag säga!

FÖR DET SKITFÖRETAGET HAR LEVERERAT FEEEEEEEEEEEEEL!!!!!!! Hur kan de vara så jävla klantiga!!!???? Igeeen!!!! Har de ingen yrkesstolthet över huvudtaget?????

Det är så då att hyllan består av 16 "rum" (fack/hyllor, you name it!). För att få ihop det ska det då vara 12 små typ fyrkantiga hyllplan. Men fast jag har räknat säkert fem sex gånger (innan man använder en jäkla massa svärord får man ju vara säker på sin sak!) så är det bara 8 hyllplan. Dessutom ska det vara tre mellanväggar som ska vara ca 1,5 cm tjocka. Det finns inte en enda. Istället finns det 8 "ramar" till hyllan. De har alltså skickat två paket med likadant innehåll istället för två olika.

Gissa om jag ska ringa dit och skälla på dem imorgon bitti och berätta hur inkompetenta de är! Och så ska vi ha pengarna tillbaka!!! Och så får de hämta hylljäveln, för nu vill jag inte ha något mer med det företaget att göra! Jag ska inte köpa ens en liten handduk att torka häcken med därifrån!!!!!!!

Så det så!!!

P.S. Mamma, du sitter väl inte och skrattar nu???!!!

Kommentarer
Postat av: Monica

Nej, jag skrattar verkligen inte den här gången. Det är för bedrövligt. Jag vet fler som inte skall anlita företaget... handlar aldrig mera där.
Kram
Mamma

2007-10-24 @ 10:49:56
Postat av: zizzi

Hej och tack för tipset på Scrappiz. Kollade din blogg och blir imponerad!!!!! I like. Kul läsning med Jysk historien oxå...... Över huvud taget kan jag tycka Jysk känns lite B handlade ett lakan där för tre veckor sedan redan nopprigt!!!!!
Tack // Cissi

Postat av: Kicki

Jag blev helt galen när jag läste det här inlägget, det är så man undrar vad de gör egentligen på det där företaget... *grrr*
Du har blivit tagen i min blogg Erica!
Kram Kicki

2007-10-31 @ 16:25:13
URL: http://kickis.blogg.se
Postat av: SannaF

Oj oj vad jobbigt!!!
Det är verkligen inte kul när sån´t där händer! Och man FÅR svära! Hoppas det har ordnat till sig med hyllan nu!!!!

KRAM från Sanna F

2007-11-08 @ 21:07:19
URL: http://sannaf.blogspot.com
Postat av: Anna

Hoppsan! Jag kan förstå alls fula ord som kom ur dina händer.

vinterkramen Anna

2007-11-26 @ 18:05:15
URL: http://annastenman.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback