Mått sådär idag...

Imorse vaknade jag med jättehuvudvärk och det har inte släppt på hela dagen (glömde ju ta tablett innan jag åkte också...). Väl på jobbet kände jag mig lite konstig i magen också, så det var lite jobbigt idag. SMSade min kollega om han kunde komma in lite tidigare, tänkte jag kunde åka hem och vila lite för halv fem skulle vi till dagis på inskolningsutvärdering. Tyvärr blev M lite sen, så jag jobbade iallafall till tre. Tyckte det var en pärs att ta mig hem, huvudet värkte och jag kände mig konstig i hela kroppen. När jag satt vid Korsvägen ringde jag Christian och sa att jag skulle åka hem och vila, så han fick ta mötet på dagis själv eller skjuta upp det. När jag berättade att jag inte mådde så bra sa han bara "Slappna av nu, så farligt är det inte". När jag kom hem tog jag en huvudvärkstablett och lade mig direkt under täcket. Vaknade lite till och från när familjen kom hem första gången (från dagis) och andra gången (när de hämtat pizza) och sedan steg jag upp lite över sex. Hoppas jag ändå kan sova inatt, behöver det...

Angående Christians kommentar då. Jag har känt mig väldigt stressad på sista tiden. Men, vem skulle inte vara det av allt detta:
* vi ska flytta, det verkar som vi får nyckel i helgen men det officiella övertaget är på måndag. Vi har kollat ut och beställt ett stort badkar och 700 kg (!) kakel till badrummet. Och alla som har flyttat vet att det är hundra grejer som ska fixas (då har Christian ändå gjort det mesta hittills), plus en massa funderingar med banken, lån osv.

* jag funderar över om det funkar ekonomiskt med mitt jobb. Jag trivs jättebra och det är roligt, men jag vet inte om det ger tillräckligt med pengar.

* jag är stressad för att det är mycket jag känner att jag måste hinna med på jobbet. Måste kolla med chefen vad som eventuellt går att prioritera bort om det är mycket i butiken.

* Christian har sagt upp sig och håller på och söker nytt jobb. Det är väldigt stressande för mig att fundera på hur vi ska få ihop det med dagishämtning eftersom jag jobbar till halv sju nu och då och dessutom alltid till sju på fredagar. Då funkar det ju inte att Christian måste jobba en massa kvällar, och hur ska vi lösa det då?

* det är dags att fundera på semester. Men, jag vet inte hur/om Christian kommer att vara ledig, och jag vet inte hur länge jag har råd att vara ledig. Vet inte heller hur mycket timmar det blir eftersom den andra butiken stänger och vi får dela på timmarna. Vill ju samtidigt ha härlig underbar tid med barnen i sommar....

* sen är det ju en massa småsaker till då. Möten hit och dit, grejer som ska fixas, saker som måste göras på tid jag inte har, oro för hur man ska lösa det om någon blir sjuk osv.

* och sist men inte minst; VÅRA SAKER VÄGRAR SAMARBETA, DE HOPPA BARA INTE NER I LÅDORNA SOM ÄR STRATEGISKT PLACERADE RUNT HELA LÄGENHETEN!

Men, nu har vi ju detta:
http://lyckotjut.blogspot.com/ En underbar idé, för det är sååå viktigt att fokusera på det positiva i livet, det finns ju massor! Så här kommer lite:

* jag har ett jobb som jag trivs jättebra med!
* jag har världens bästa familj!!!! KÄRLEK!
* jag har en hobby jag är totalt fast i som verkligen får mig att komma bort lite och slappna av
* vi har köpt ett sååå fint hus som vi kommer att trivas så bra i!
* min mamma ska disputera i maj och ställer upp så att jag kan åka med och fira med henne!!

Och så mera för just denna dagen:
* jag kom hem utan att behöva spy i en papperskorg inför en massa människor som väntade på bussar och spårvagnar (eller; jag behövde inte spy alls!)
* jag fick vila så att min huvudvärk släppte
* på lördag kommer världens snällaste svärföräldrar hit och stannar ca två veckor för att hjälpa oss att renovera badrummet och flytta!
* DET ÄR VÅR!

Jag ser så fram emot att plocka upp mina scrapsaker igen och få lite ordning. Då kan jag skapa mer eftersom jag inte hela tiden behöver plocka fram och undan (fast, vissa anser att sånt ska göras iallafall). Jag skulle så vilja göra mer av denna sidan hos mig. Jag har alltid velat pyssla och göra saker men aldrig varit nöjd och tyckt att det jag gjort blivit fint. Nu gör jag det och jag slulle vilja utveckla detta. Sälja lite kort, doptavlor m.m, designa lite stämplar (fast jag anser att jag inte kan rita), scrappa till den svenska tidningen osv. Men, det finns en tid för allting.

Nu hoppas jag på lite roliga mail snart iallafall. Scrapbookingmaster 2007 ska "avgöras" i dagarna, eller, vinnarna ska meddelas. De har pris från 1-25 plats och det hade varit väldigt kul att komma med bland de 25 iallafall.  Eller få någon av mina LOs med i tidningen. Skickade även in fem LOs förra veckan, så jag hoppas någon kommer med iallafall. Närmast väntar jag på att tidningen ska komma i lådan imorgon (vissa har fått den idag) för jag har med en LO i den! :)

Sett från världsperspektiv har jag det väldigt bra, men ibland är det mycket och jag behöver gnälla ltie! Kramizzzzz

Kommentarer
Postat av: Kicki

Vad skönt att huvudvärken blev bättre! Förstår dig precis!
Såg din layout i tidningen idag, vad fin den var! Du är så duktig Erica, glöm aldrig det!
Hoppas allt går bra med flytten!
Massor med kramar från Kicki

Postat av: Lena S

Vill ge dig lite styrkekramar!!! Och vill också säga att du är en otroligt duktig scrappare som jag ofta inspereras av....
Kramis/Lena S

2007-03-31 @ 16:15:57
URL: http://lenasochronjasscrapp.blogg.se/
Postat av: Jakubhege

Hi! I liked your site. Design, navigation, a content - all is very good!

2008-10-14 @ 13:00:58
URL: http://jakubhege.20six.co.uk

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback