Livets stora glädje!

Det kan ju inte finnas någon större glädje i livet än dessa små barn. Mycket hörde man innan man fick barn själv om hur härligt det är osv, men jag minns inte att någon pratade om hur roliga barn är! Verkligen underhållande! Saker de säger, saker de gör, funderingar de har och miner och uttryck! Moa är otroligt uttrycksfull, man ser direkt på henne hur hon mår, om något är bra, inte alls bra eller hon helt enkelt är jättebusig!

Det är också en stor glädje att varje dag få följa med hur de prövar nya saker, lär sig att göra nya grejer och är sååå stolta då de lyckas. Då spelar det ingen roll att glaset med blåbärssoppa åker i golvet och man får städa både soppa och skärvor och att man bär ut Moa i  badrummet på armlängs avstånd för att skölja av henne all blåbärssoppa. För den lilla tjejen var såå nöjd över att sitta själv på en stor stol, få dricka blåbärssoppa själv och dessutom ur ett stort GLAS! :)

Här sitter Emil och ritar en huvudfoting! Det var inte hans första, den ritade han lite innan, och ja, jag har sparat det pappret (hans första huvudfoting, dvs ett huvud med ben och armar på, hade dessutom fördelen att även förses med öron och näsa!), men han satt och ritade fler. Och så denna underbara lilla kille lyste upp när hans mamma var världens lyckligaste över det han hade ritat.
Huvudfoting

Så en bild, såklart, från den omskrivna blåbärssoppeincidenten! :)
Bl?b?rssoppa

Jag vet inte hur många kort jag har tagit på barnen när de sover, men det är alltid något som gör att jag bara måste ta ett. Här är det ju givet att det är Moas underbara sovställning. Både hon och Emil somnade i bilen från dagis när vi åkte och kollade ut kakel till vårt nya badrum.
Moa sover

Här var både Emil och Moa sjuka och min underbara mamma var hemma med dem. När jag kom hem från jobbet sov Emil i saccosäcken. Då är han trött!
Emil sover

Idag har sååå många av mina tankar gått till våra grannar. Efter flera års väntan åkte de i torsdags iväg till Kina för att hämta hem sin dotter. Lika lite som man kan föreställa sig hur det är att få sitt nyfödda barn på sitt bröst kan jag föreställa mig hur de känner det nu. Det borde vara på måndag eller tisdag som de får träffa sin lilla flicka för första gången. Det ska bli så spännande att få träffa henne när de har kommit hem. Hon är dessutom bara en månad yngre än Moa, så de kommer säkert att ha mycket roligt ihop, även om vi flyttar lite längre bort.

Så, idag finns det mycket mycket att vara glad åt! Vårsolen har skinit hela dagen och jag har haft en underbar dag tillsammans med mina barn! Och jag är ledig imorogn och på måndag också, så vi hinner med mycket till (kolla på bil till mig, få nyckeln till vårt hus bland annat!!!).

KÄRLEK!

Kommentarer
Postat av: Lena S

Barn är helt underbara är så happy att jag har fyra underverk att få följa, brukar försöka tänka på de är värkldens mest underbara även när jag är en suris ;o)och inte världens mest roliga mamma
/Lena S

Postat av: Tobiassophia

good job please keep on the good work

2008-10-06 @ 08:56:39
URL: http://tobiassophia.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback