Verkligheten har knackat på!

Japp, nu är det verkliga livet här, och jag vet inte riktigt vad jag ska tycka än. Jag kommer att börja mitt schema i ostaffären om ca två veckor, då går M på havandeskapsledigt. Så jag hade inte så mycket jobb i januari och februari. Men denna veckan jobbade jag lunch på Linnéa må och ti, i ostaffären på L-gatan på onsdag och imorgon och så på A-gatan igår. Så det blev en del iallafall denna veckan. Skulle ha jobbat ikväll, men blev avringd för det är inget bokat.

Jag är jätteglad att jag har fått jobba, men det kommer att ta tid att vänja sig vid detta. Jag har inte sprungit så mycket efter bussar och spårvagnar på flera år som jag har gjort den här veckan. Nu märker jag verkligen hur värdefull tiden är. Missar jag en spårvagn betyder ju det att jag kommer till dagis senare....

Jag har promenerat lite mer nu också, har gått hem varje dag när jag hämtat barnen, så jag räknar med att vara i fin form till sommaren! :) Lite av osten jag äter måste väl trilla av i alla backar. :) Dessutom blir det ju lite mer slarv med maten nu också, när man inte är hemma och äter lunch varje dag.

Trött är jag också! Det tar på krafterna att stiga upp sju varje morgon, få iväg barnen till dagis, ta mig till jobbet, jobba, stressa till dagis, gå hem med barnen, fixa mat (det måste vi göra på helgerna så vi har färdigt i veckan, för när Moa är hungrig finns det inte en chans att man ska hinna fixa något, då ska det vara mat NUUUU!!!!!) och plocka undan. Sen blir det ju så lite tid med barnen på kvällarna, de är ju också trötta. Men, man får ta väl vara på timmarna istället.

Jag försöker pyssla lite på kvällarna, bara för att jag vill, men jag ser sååå fram emot att flytta så jag kan ha alla grejer tillgängliga istället för undanplockade. Jag har gjort lite som jag ska lägga upp så fort jag fått in dem på datorn. En LO (har en dubbel också, men Moa är lite för lättklädd, så med alla galningar i den här världen tänker jag inte ladda upp sånt, inte ens med övertäckta delar) och två kort.

Måste bara berätta hur förvirrad man kan bli. Jag beställde lite utstansat av Camilla på
http://www.scrapfun.se/ innan helgen. I tisdags kom jag på att jag inte hade fört över pengar så jag gjorde det och mailade och bad om ursäkt. Sen fick jag till svar: Hihi, men du - det räcker om du betalar EN gång ;) Jag fick pengar från dig den 2:a... Jag hade ju redan betalat....och glömt det... Underbart med ärliga människor iallafall, och hon har sååå bra service. Skickar alltid snabbt och det blir alltid så bra färger!

Ha en bra dag!

Kommentarer
Postat av: Malin

oh...jag förstår precis... vet inte hur många gånger jag stannat upp och tänkt "hallå - ska det vara så här?" innan man rusar vidare och stressar mellan hem och jobb och dagis och hem och... men det lugnar sig...man får in en rutin... och nu har jag börjat jobba lite mindre (inte 100% längre) och det är toppen = mer tid hemma! *kram*

Postat av: Sigurdzara

Greetings! The excellent site, has especially liked design. Thanks.

2009-09-24 @ 09:02:39
URL: http://sigurdzara.20six.fr

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback