Lite nytt och svåra beslut!

Först en dubbel LO om när Moa fick sitta och leka i sanden i somras. Det var väldigt intressant och hon undrade verkligen vad det var. Hon kom inte på att man kan stoppa det i munnen den här dagen iallafall! :) JAg gillar Pysselgummans ( http://www.pysselgumman.se/hem/  ) doodlande med streck och prickar runt kanterna, så jag gjorde det både på cardstocken och fotona!

Sand s 1Sand s 2

Så har vi två DT grejer för Kickis Pyssel! Ett kort där jag även använt en hÄngelstämpel från senaste klubbpaketet. Jag har använt knappar från Foofala, Primablommor, MMs Gameborad shapes hjärtan (har chalkat kanten vit och "målat" med rött glitterlim, tack Emil!), Karen Foster Floss, Karen Foster loopy brads, Prism Cardstock Frosted Pink, Chatterbox Love Shack Scarlet Sweethearts. Även distresserna är därifrån, Kicki fixade en fiffig liten ask med små provburkar i.
Distresser försök 1

Layouten är också DT grej. Jag har använt American Crafts Play - Dress up och Boys Kiss the Girls, Cardtock A4 från Lana - Sage och Canary. Har även stämplat rubriken med Philadelphia foamstamps och MMs akrylfärg. Gillar verkligen det här fotot som jag tog i somras på bryggan i Saltvik en solig dag. HAr fått kommentarer av grannarna om mina fötter, ränderna alltså. De tycker jag borde gå mer barfota, men jag gillar mina snart tio år gamla sandaler! Och innan jag hittar ett par lika bekväma tänker jag inte slänga dem (de har varit med till Kreta, Rhodos, Korsika, Sydafrika, Mallorca och säkert fler ställen som jag inte minns nu!). Så det så!!!
Sommarfötter

Så till det här med att fatta beslut! Vi har tittat på kakel till badrummet i vårt nya hus! Och hur ska man kunna bestämma hur man vill ha det? Vi har enats om naturfärger, ljust så att badrummet ser större ut. Men sen då??? Nyanser? Små? Mellanstorlek? Stora? Mönster? Regelbundet mönster? Mönster typ som tavlor på väggen? Bård? Lite här och där bara? Ska kaklen ligga i raka rader? Snett?

HUR GÖR MAN DETTA??? Kanske det blir lättare när vi har tittat i tre butiker till som vi inte hann med i tisdags.....

Här kommer iallfall två bilder på lite den stil vi vill ha! Och så ett STOOORT badkar!!!!
Kakel 2Kakel 1

Kommentarer
Postat av: Sara

Meeen, vi är i precis samma sits.... Ska också ta tag i kakelgrejset... Vi vet också ungefär vad vi vill ha, men inte exakt... Jag vill ha liiiite grön glasmosaik nånstans, typ i fönsternischen. Sedan vill vi ha ljust, helst varmt beige, men det får kanske blir grått för att funka med det gröna...?? Vi hoppas iallafall att en seriös kakelbutik ska kunna råda oss om vi kommer dit. Och tipsa om ett basic kaklat badrum med lite extra effekter typ...
Lycka till med era val!

Och snygga LOs och kort!!

Postat av: Nina 63

Och jag kom precis hem ifrån en kompis som gjort sitt badrum så fint!!! Hon hade också ljust, typ naturfärgat kakel och sen hade hon valt som avvikande plattor ,sjösten. De sitter som en bård från golv till tak. Ursnyggt. Dessutom har de en lite lutande nisch under lilla fönstret och den har samma stenar. Som pricken över i har de "byggt en liten trekantshylla i ett hörn , lagom för schampoo eller tvål att stå på, och den är kantad med samma sjösten. Så himla fräscht! Spotar i taket och ekmöbler till var ju inte heller så fult:-)
Men som sagt vägen till beslut är lång och svår!

Härliga kort och LO:s! Gillar den med fötterna skarpt!

/Nina

2007-02-02 @ 00:28:42
Postat av: Marie G

Jättefina scrapsaker!!
Jadu, kakel.. Appia som du visar, den är jättefin, helt partisk eftersom vi har den i vårt badrum *ler*. Vi ska ju dock flytta nu och har då fått välja kakel och klinkers igen. Vi älskar badrummet vi har här men känner att de små plattor vi har här kanske känns plottrigt i ett större badrum. Vi har därför valt nästan likadana fast större kakelplattor men ändå en bård med det som vi har nu. Dock får vi hoppa över de små dekor rutorna. Golvet blir samma som vi har nu. Vi är så nöjda med detta badrummet som vi bara haft i snart 1½ år. Vi gillar naturfärger.

2007-02-02 @ 10:29:57
URL: http://www.gladers.net
Postat av: Åsa/asamia

Åh vad mycket fint du har gjort!
Gillar LO´n med tårna jättemycket!

2007-02-02 @ 12:19:26
URL: http://asamia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback