Julstämning bara värre!

Ja, blogginläggen duggar inte tätt här! Har en del jag är sugen på att blogga om, men det är inte lätt att fota nu, så jag får vänta till en ledig dag så jag kan fota i dagsljus.
Iallfall, trots att det har duggat, och ösregnat, rätt mycket på sistone, så har jag väldigt mycket julstämning i år! Vet inte om det beror på att vi ska fira jul hos oss i år eller vad det kan vara. Redan flera veckor innan advent började jag längta efter att ta fram alla pynt. Onsdagen innan första advent var jag hemma med Moa för hon hade feber, och då passade vi på att julpynta. Ordentligt. Med julgardiner i köket och allt! Vi/jag har dessutom:
* målat lite trägrejer vita som passar bra både till jul och annars
* satt upp två tavellister på väggen mella kök och vardagsrum, där är nu mysiga böcker, blanda annat om jul
* köpt tre, och idag fick jag en till, amaryllisar som står i vardagsrumsfönstret. Den första har börjat blomma idag, helt underbar med rödgröna strimmor
* köpt lite nya mysiga julpynt
* varit ut i skogen och plockat lingonris, blåbärsris och granris till krans samt mjölkkannor på trappan (dessa besök i skogen ledde även till att jag plockat trattkantareller både i november och december, men det är en annan historia)
* bakat pepparkakor i två omgångar, ena gången blev delarna till ett pepparkakshus till också
* gjort två sorters julgodis, fler ska bli till ännu
* varit på Liseberg en fredagkväll, myste bland alla lampor, och barnen lämnade önskelistorna till tomten
* varit på Emils juluppvisning på skolan, igår, och de var ju hur duktiga som helst när de sjöng och berättade hur Josef och Maria kom till Betlehem

Ja, det var väl det jag kom på just nu! Men jag har mycket mer planer som ska bli verklighet innan jul Vet inte riktigt hur det gått till, men jag tycker att jag har fått mycket gjort fast det känns som jag aldrig har tid! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback